سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

دریافت کد دانش آموزی با کد ملی برای دانش آموزان و داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها را دارند الزامی به نظر می رسد. دریافت کد دانش آموزی پیش دانشگاهی و دریافت کد دانش آموزی دیپلم با شماره ملی برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی ضروری است.

 

از آن جایی که ممکن است شما داوطلب عزیز از نحوه دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی اطلاعی نداشته باشید و یا ممکن است سوالاتی از این قبیل که کد دانش آموزی چند رقمی است برایتان پیش آمده باشد. در این نوشته به طور مفصل در رابطه با این موضوع مهم برای هر داوطلب صحبت می کنیم.

 

 

برای دریافت کد دانش آموزی از طریق کد ملی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9092305587 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

تمامی دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری نیازی به دریافت کد دانش آموزی ندارند

لزوم دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

لزوم دریافت این کد از آن جا مشخص می شود که جهت احراز اطلاعات تحصیلی و همین طور هویت دانش آموز در آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می گیرد.

در نتیجه، سازمان سنجش آموزش کشور با ارائه لینکی در سایت خود امکان دریافت کد پیش دانشگاهی و کد دیپلم با شماره ملی را برای دانش آموزان و متقاضیان شرکت در کنکور سراسری فراهم کرده است.

 

 

Description: کد دانش آموزی چند رقمی است

 

 

نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

تمامی داوطلبان مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی و اشخاصی که حداقل یک مرتبه در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ثبت نام و شرکت کرده اند امکان دریافت این کد با شماره ملی را دارند.

در ادامه نوشته با ذکر مراحل و فرآیندهای لازم جهت دریافت کد دانش آموزی در خدمت شما عزیزان داوطلب شرکت در آزمون سراسری هستیم. بدین ترتیب می توانید با نحوه دریافت کد دانش آموزی پیش دانشگاهی و همین طور دیپلم آشنایی لازم را پیدا کنید.

برای دریافت کد دانش آموزی در ابتدا لازم است وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org بروید. بعد از باز شدن سایت در صفحه مشاهده شده باید گزینه سراسری را انتخاب کنید.

پس از آن وارد گزینه سوابق تحصیلی دانش آموزان شوید و سپس بر روی عبارت وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش کلیک کنید.

در صفحه باز شده دو راه به شما پیشنهاد شده است که می توایند یکی از آن ها را انتخاب کنید و کد دانش آموزی دیپلم با شماره ملی و یا کد پیش دانشگاهی خود را از طریق سامانه دریافت نمایید.

اما شما استثناً از گزینه دوم استفاده کنید و کد ملی و نام و نام خانوادگی خود را در فیلدهای موجود در صفحه وارد نمایید.

پس از درج تمامی اطلاعات درخواستی صفحه ای برای شما باز می شود که می توانید در آن کد دانش آموزی خود را دریافت کنید.

جهت دریافت اطلاعات دقیق تر و کامل تری در رابطه با نحوه دریافت کد دانش آموزی و یا یافتن پاسخ این پرسش که کد دانش آموزی چند رقمی است با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید تا به پاسخ سوالات خود در این رابطه دست پیدا کنید.

البته دقت داشته باشید که تنها در صورتی نسبت به دریافت کد دانش آموزی اقدام کنید که به کارنامه دوران دبیرستان خود دسترسی نداشته باشید.

در غیراینصورت نیازی به دریافت کد دانش آموزی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور ندارید. این کد را به راحتی می توانید در بالای کارنامه تحصیلی دبیرستان خود پیدا کنید.

 

 

 

 

 

چه افرادی نیاز به دریافت کد دانش آموزی با کد ملی دارند؟

توجه داشته باشید که تمامی داوطلبان نیاز به دریافت این کد ندارند. زیرا این افراد از مشمولان سوابق تحصیلی کنکور سراسری نیستند.  

در حقیقت، اگر دیپلم خود را پیش از سال 1384 دریافت کرده اید، دیپلم شما در یکی از رشته های گروه کارودانش و یا فنی حرفه ای است و یا می خواهید مدرک فوق دیپلم خود را جایگزین مدرک پیش دانشگاهی در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها کنید به هیچ وجه نیازی به دریافت این کد ندارید.

اما در صورت داشتن حتی یکی از شرایط زیر ملزم به دریافت این کد مهم هستید:

. اگر از سال 84 به بعد مؤفق به دریافت دیپلم در یکی از گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی شده اید.

. اگر جزء داوطلبان نظام جدید و فارغ التحصیل از پایه دوازدهم هستید.

. اگر مؤفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی در رشته های گروه نظری از سال 1391 به بعد شده اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و موثقی در رابطه با این موضوع که آیا شما دوست عزیز مشمول دریافت این کد هستید یا خیر می توانید با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید تا جواب تمامی سوالات خود را در این رابطه بدست آورید. 

 

 

برای نحوه دریافت کد دانش آموزی از سامانه سنجش از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9092305587 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

مطالب مرتبط

ثبت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی 

ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

dipcode.medu.ir – مشاهده دریافت کد سوابق تحصیلی- راهنمای دریافت کد

مشاوره کنکور آنلاین

خلاصه مقاله : در این مقاله قصد داشتیم تا راهنمایی های لازم را در ارتباط با نحوه دریافت کد دانش آموزی ارائه دهیم. متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که جهت دریافت راهنمایی های بیشتر میتوانید با مشاورین ما در تماس باشید .

منبع : دریافت کد دانش آموزی با کد ملی