سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سامانه مجازی دانشگاه آزاد

 

 

موارد و نرم افزارهای مورد نیاز برای ورود به سامانه مجازی دانشگاه آزاد چیست؟ 

دوستان عزیز دقت داشته باشید که آموزش و تدریس در سامانه مجازی دانشگاه آزاد به شکل تصویری و آنلاین انجام می گیرد .

 از این رو، هر فرد دانشجو جهت ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد باید از نرم افزارهایی خاص استفاده کند و امکاناتی را در اختیار داشته باشد تا بدین ترتیب به وسیله مواردی همچون اتاق گفتگو و انواع فایل های تصویری، صوتی و متنی بتواند آموزش های لازم را دریافت کند.

دقت داشته باشید که اطمینان از در اختیار داشتن این امکانات و نرم افزارهای مختلف برای ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد الزامی به نظر می رسد.

پس توجه داشته باشید که پیش از ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد از در اختیار داشتن این نرم افزارها و همین طور امکانات اعلام شده اطمینان حاصل کنید تا خدایی ناکرده در میانه راه مشکلاتی برایتان به وجود نیاید.

پس از اطمینان از وجود این نرم افزارها بر روی کامپیوتر خود و همین طور امکانات لازم به آسانی می توانید هر گونه اقدامی را برای مراجعه به درگاه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد انجام دهید.

آیا اطلاعی از نرم افزارها و امکانات لازم برای ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد دارید؟

در این بخش، جهت نیاز شما دوستان و عزیزان همیشه همراه با ذکر شماری از این موارد مهم جهت شرکت در کلاس آنلاین دانشگاه آزاد در خدمت شما هستیم.

. هر فرد دانشجو لزوماً باید دو نرم افزار مهم یعنی power point و word را جهت شرکت در کلاس آنلاین دانشگاه آزاد بر روی سیستم خود نصب کند.

. هر یک از دانشجویان برای شرکت در کلاس آنلاین دانشگاه آزاد لزوماً باید سیستم کامپیوتر خود را به میکروفون یا هدست مجهز کنند.

. برای شرکت در کلاس آنلاین دانشگاه آزاد نصب نرم افزاری تحت عنوان adobe acrobat reader الزامی است.

. هر دانشجو باید قبل از هر گونه اقدامی برای ورود به سایت آموز مجازی از تنظیمات پخش و ضبط صدا اطمینان حاصل کند.

. قبل از هر گونه اقدامی برای دسترسی به درگاه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد لزوماً باید آخرین ورژن از نرم افزارهای مرورگر مانند Mozilla firefox را بر روی سیستم خود نصب بفرمایید.

اساتید چگونه می توانند برای ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد اقدام کنند؟

مسلماً اساتید هم باید اقداماتی را برای ورود به سامانه مجازی دانشگاه آزاد انجام دهند. آیا می دانید به عنوان یک استاد اطلاعی از نحوه ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد دارید؟

در این بخش، با ذکر نحوه ورود به سامانه مجازی دانشگاه آزاد در خدمت شما دوستان و عزیزان همیشه همراه هستیم.

برای کسب اطلاعاتی جامع تر و بهتر در رابطه با نحوه ورود اساتید به کلاس آنلاین دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

. در قدم اول هر استاد باید برای ورود به سامانه مجازی دانشگاه آزاد از طریق آدرس اعلام شده اقدامات لازم را انجام دهد.

. در دومین قدم هر یک از اساتید باید همچون دانشجویان اقدامات لازم را برای انتخاب واحد دانشگاهی و همین طور استان مورد نظر خود انجام دهند.

پس از ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد نوبت به کلیک بر روی گزینه دانشگاه های می رسد.

. در بخش بعدی هر استاد به ترتیب باید استان و در ادامه واحد دانشگاهی مورد نظر خود را انتخاب کند.

نکته بسیار مهمی که در اینجا نمی توان از ذکر آن غافل شد این است که در صورت عدم دسترسی اساتید به درگاه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد امکان استفاده آن ها از یک سایت دیگر به نام ecourse.iauec.ir برای ورود به کلاس آنلاین نیز وجود دارد.

. بعد از ورود به سامانه نوبت به درج دو مورد مهم یعنی نام کاربری و همین طور رمز عبور می رسد.

در نهایت باید بر روی گزینه ورود به سایت کلیک بفرمایید تا وارد سایت شوید.

. با ورود به پنل کاربری می توانید نام و نام خانوادگی خود را به عنوان یک استاد بر روی صفحه در سمت چپ ملاحظه بفرمایید.

بعد از ورود به پنل کاربری برای وارد شدن به کلاس درس می توانید بر روی گزینه درس های من کلیک بفرمایید.

. اگر می خواهید کتاب یا فایلی را برای دانشجویان خود بارگذاری کنید می توانید از طریق کلیک بر روی گزینه شروع ویرایش برای این امر اقدام بفرمایید.

البته دقت داشته باشید که در این بخش و جهت آپلود فایل باید از طریق کلیک کردن بر روی عبارت اضافه کردن یک فعالیت یا منبع این کار را انجام دهید.

. بعد از طی مراحل لازم برای بارگذاری و آپلود فایل های مورد نظر دانشجویان جهت ورود به کلاس می توانید به صفحه اصلی سایت برگردید و گزینه پیوستن به کلاس را بزنید.

 

 

نکات بسیار مهم برای اساتید در زمان استفاده از سامانه مجازی آزاد

 در این بخش با ذکر نکات ضروری و مورد نیاز اساتید برای استفاده هر چه بهتر از سامانه مجازی دانشگاه آزاد در خدمت شما دوستان و یاران عزیز هستیم.

. اولین مورد این که، اگر قصد شروع تدریس را دارید می توانید از طریق کلیک بر روی گزینه start my webcam از قسمت ویدئو این کار را انجام دهید.

. دومین مورد این که، در صورت تمایل به اشتراک گذاری انواع فایل های درسی به دانشجویان می توانید از بخش share برای انتخاب گزینه share my screen اقدامات لازم را برای به در اختیار گذاشتن فایل ها به دانشجویان انجام دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Source: ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد